شهر کنکور

به شهر کنکور خوش آمدید

شهر کنکور

به شهر کنکور خوش آمدید

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به رای دیوان عدالت اداری در مورد تاثیر ۲۵ درصدی سوابق تحصیلی در پذیرش آزمون سراسری گفت: برداشت شورای سنجش و پذیرش و هیات دولت از رای دیوان این بود که تاثیر ۲۵ درصدی سوابق اعمال شود، با توجه به اختلاف برداشت‌ها از این رای، وزیر علوم به عنوان رییس شورای سنجش و پذیرش از مجلس استفساریه کرد و چنانچه برداشت دیگری نشود، رای دیوان لازم‌الاجرا است.

ادامه مطلب را مشاهده کنید ...


 کانال تلگرام شهر کنکور

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ابراهیم خدایی در مراسم تقدیر از برگزیدگان بیستمین المپیاد علمی دانشجویی سال ۹۴ و نفرات برتر کنکور سراسری سال ۹۴ با اشاره به رای دیوان اداری عدالت درخصوص تاثیر قطعی ۲۵ درصدی سوابق تحصیلی در پذیرش آزمون سراسری گفت: این موضوع حساسیت‌برانگیز بود و نظراتی که از سوی مردم در مورد آن مطرح شد، بسیار نگران‌کننده بود. در سال ۹۵ میزان سوابق براساس قوانین الزام‌آور است و اگر قانون دیگری مطرح نشود، قانون دیوان لازم‌الاجرا است.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون سراسری سال ۹۴ گفت: آزمون سراسری سال ۹۴ در روزهای۲۱ و ۲۲ خرداد برگزار شد و ۸۷۸ هزار شرکت‌کننده داشت که از این تعداد ۴۲۸ هزار نفر وارد دانشگاه‌ها شدند و ۳۳۰ هزار ظرفیت خالی ماند که این نشان از روند کاهش ورود داوطلبان به دانشگاه‌ها دارد.
وی ادامه داد: بنابراین دانشگاه‌ها، موسسات باید به سمت تعاملات بین‌المللی رفته و این پتانسیلی که اکنون در کشور ایجاد شده است استفاده کنند و باید به پذیرش دانشجو از کشورهای همسایه و اسلامی توجه بیشتری کنند.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد برگزیدگان کنکور سراسری گفت: امروز رتبه‌های ۱ تا ۵ گروه ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و سه نفر برگزیده گروه هنر تقدیر می‌شوند. در آزمون سراسری به غیر از علوم تجربی که رقابت در آن سنگین است، رقابت در گروه‌های دیگر سخت نیست. به نحوی که در علوم ریاضی و فنی ۱۸۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند در صورتی که ظرفیت این گروه ۲۷۰ هزار نفر بود.
خدایی با تاکید بر اینکه رقابت در نوع و کیفیت صندلی‌ها است، اظهار کرد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی باید به این نکته توجه کنند. امسال آزمون سراسری با توجه به تقابل با ماه مبارک رمضان در روزهای ۲۴ و ۲۵ تیرماه برگزار می‌شود. اعلام نتیجه آزمون سراسری سال ۹۵ هفته اول مهرماه صورت خواهد گرفت. بنابراین دانشگاه‌ها باید آمادگی لازم را داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری المپیاد علمی دانشجویی گفت: المپیاد علمی- دانشجویی از سال ۷۵ برگزار می‌شود و تاکنون ۲۰ دوره ملی و ۱۶ دوره بین‌المللی در سه رشته ریاضی، شیمی و آمار برگزار شده است.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه افراد از دو طریق وارد رقابت المپیاد می‌شوند، گفت: راه اول این است که افراد در ۱۷ رشته امتحانی از طریق آزمون ارشد وارد المپیاد می‌شوند که امسال تعداد این افراد ۳۰۰ هزار نفر بود. راه دوم این است که دانشجویان سال‌های اول و ماقبل آخر در ۸ قطب دانشگاهی رقابت می‌کنند. این دو گروه در دو تا سه مرحله امتحان سنگین تشریحی با یکدیگر رقابت کرده و به مرحله نهایی می‌رسند.
خدایی از رقابت ۷۷۷ نفر در بیستمین المپیاد علمی – دانشجویی کشور خبر داد و گفت: امسال ۲۴۶ نفر از ۳۰۰ هزار نفر و ۵۳۱ نفر از ۸ قطب دانشگاهی انتخاب شده و در نهایت ۷۷۷ نفر طی ۲ روز در دانشگاه تربیت مدرس در ۱۷ رشته رقابت کردند و نفرات برتر این رقابت عضو بنیان نخبگان می‌شوند.
وی با اشاره به برگزاری المپیاد علمی – دانشجویی در سطح بین‌المللی گفت: این المپیاد با شرکت ۱۰ کشور برگزار شد که ایران در رشته ریاضی رتبه اول، در رشته شیمی رتبه دوم، و در رشته آمار در رتبه اول قرار گرفت.


منبع : همیارکنکور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی